Pasy klinowe CONTI - Continental to bardzo szeroka gama pasków klinowych o różnych profilach do przeniesienia napędu w standardowych jak i wymagających aplikacjach. Continental to niemiecka jakoś przeniesienia napędu w przekładniach pasowych klinowych poprzez paski klinowe w owijce, poprzez paski klinowe uzębione oraz paski klinowe zespolone - połączone pasy klinowe tzw. bandą. Paski klinowe Continental to znana i ceniona marka europejska. Najbardziej rozpowszechnione paski klinowe Continental są w Niemczech. Stosowanie markowego pasa klinowego CONTI we własnych przekładniach pasowych klinowych to korzyści ekonomiczne.
Standardowy - podstawowy program produkcyjny pasków klinowych marki Continental typ CONTI-V
I) Pasy klinowe w owijce pojedyncze
- Pas klinowy CONTI-V standard wg normy DIN 2215 a są to profile pasów klinowych: 10/Z; 13/A; 17/B; 22/C; 25; 32/D i 40/E (praca od -55 do +70°C, pasy klinowe klasyczne w owijce, produkt półkowy)
- Pas klinowy CONTI-V standard wg normy DIN 7753 a są to profile pasów klinowych: SPZ; SPA; SPB oraz SPC (praca od -55 do +70°C, produkt półkowy)
- Pas klinowy CONTI-V ADVANCE wzmocniony wg normy DIN 7753 a są to profile pasów klinowych: SPZ; SPA; SPB oraz SPC ( ADVANCE jest to linia pasów klinowych wzmocnionych do przekładni pasowych o znacznym obciążeniu np kruszarki, młyny kulowe, rębaki itp, praca od -30 do +80°C, produkt w centrali, dobra dostępność powyżej 3000mm)
- Pas klinowy CONTI-V POWER - bardzo mocny pas klinowy Continetal (minima odbiorcze - na specjalne zapytanie i zamówienie, praca od -30 do +80°C)
II) Pasy klinowe w owijce zespolone bandą (produkt z centrali)
- Pasy klinowe CONTI-V Multibelt HA; HB oraz HC; praca od -40 do +80°C
- Pasy klinowe CONTI-V Multibelt SPZ; SPA; SPB oraz SPC; praca od -40 do +80°C
III) Pasy klinowe uzębione
- Pas klinowy CONTI-V FO standard wg normy DIN 2215 a są to profile pasów ZX ; AX ; BX ; CX, praca od - 30 do +70°C ( profil BX - bardzo popularny - produkt półkowy, duża dostępność)
- Pas klinowy CONTI-V FO-BP standard wg normy DIN 7753 a są to profile pasów klinowych: XPZ ; XPA ; XPB ; XPC (całe czarne do długości 3000mm, dostępny z centrali)
- Pas klinowy CONTI-V FO PIONEER wzmocniony, - dobra dostępność półkowa (lepsze cięgna, lepsza guma, ok 20% wydajniejsze od pasów CONTI-V ADVANCE(ten w owijce), a ok 40% większa wydajność od pasów klasycznych) wg normy DIN 7753 a są to profile pasów klinowych: XPZ ; XPA ; XPB ; XPC (niebieskie grzbiety, pełen zakres długości do 5000mm, od strony uzębionej dodatkowa powłoka z EPDM = praca od -40 do +120 °C, podobnie wytrzymałościowe do pasków klinowych GATES Quad Power 3)
- Pas klinowy CONTI-V FO PIONEER II (mocniejszy ok 10% od PIONIEER z tym, że są minima odbiorcze, stosują często OEM na pierwszy montaż, nowość aktalnie wdrażany)
IV) Pasy wariatorowe uzębione
- Pas wariatorowy CONTI-V VARISPEED ADVANCE temperatura pracy od -30 do + 90°C, profile standardowe 13/6; 17/6; 21/6; 22/8; 24/8; 26/8; 28/8; 30/10; 32/10; 37/10; 42/12; 47/12; 52/16; 55/16; 65/20; 70/18; 83/23
V) Pasy wielorowkowe -żebrowe
- Pas żebrowy CONTI-V MULTIRIB, temperatura pracy od -30 do +80 °C, standardowe profile PJ; PK; PL; PM
Jest to podstawowy program paska klinowego marki Continental. Oczywiście asortyment pasków klinowych CONTI-V jest o wiele większy. Powyższy przedstawiony program jest najczęściej rotującym i sprzedającym się asortymentem pasa klinowego w Polsce i Niemczech a zarazem łatwo i szybko dostępny
Pasy klinowe Conti są w wykonaniu standardowym w owijce typu 10/Z, 13/A, 17/B, 22/C, 25, 32/D i 40/E oraz pasy klasyczne uzębione XZ, XA, XB oraz XC. Następną grupą pasków klinowych marki Continental są pasy klinowe wąsko profilowe wysokiego obciążenia w owijce i uzębione. Pasy klinowe wąskoprofilowe w owijce są typu SPZ, SPA, SPB, SPC. Natomiast pasy klinowe z bokami ciętymi wysokiego obciążenia uzębione są to typy: XPZ, XPA, XPB, XPC. Oczywiście paski klinowe CONTI występują jako pasek klinowy pojedynczy lub jako zespolone pasy klinowe dla ciężkich aplikacji
Pasy klinowe CONTI-V PIONEER
Continental produkuje nowoczesne paski klinowe z linii CONTI-V PIONEER. To rozwiązanie dla wymagających aplikacji, gdzie jest wymagana duża odporność i niezawodna praca nawet w najtrudniejszych warunkach. Paski klinowe Continental to solidne i zachwycające swoją jakością produkty. Pas klinowy Pionier może pracować w temp. od - 40 do +120°C
Korzystając z pasków klinowych Continental wybierasz paski klinowe, które cechuje:
- najwyższa jakość wykonania zgodnie z normami i standardami ISO 9001 z użyciem nowoczesnych technologii
- umiarkowana olejoodporność i higroskopijność pasków klinowych Continental
- właściwości antystatyczne a ich wykonanie jest zgodne z normą ISO 1813
- doskonałym zakresem pracy w temperaturach od -55 do plus 70°C a nawet do 120 °C przy zastosowaniu EPDM na stronie wewnętrznej pasa
- pyłoodporny - kurz nie osiada łatwo na paskach Continental jak na innych produktach
- wszechstronność zastosowania - Continental oferuje rozwiązania dopasowane do warunków aplikacji
Uwagi ogólne do pasków klinowych CONTI:
- Pas klinowy wg wytrzymałości: klasyczne, wąskoprofilowe, ADVANCE (w owijce) do 40% droższe i mocniejsze, więcej kordu, a produkowane do długości 3000mm, a zamiast włókna szklanego kord aramidowy i inny rodzaj gumy niż pasy klasyczne i wąskoprofilowe klinowe. Pionier (uzębione) do 20% mocniejsze niż ADVANCE w owijce, pokrycie strony wewnętrznej materiałem EPDM zwiększa zakres temperatury do plus 120°C .
- Owijka używana jest dla przedłużenia żywotności paska klinowego i koła pasowego. Pas bez owijki ma większe skłonności do grzania się. W strefie z woda owijka ma tendencje do puchnięcia
Jeśli potrzebujesz odpowiedniego pasa klinowego do swojego napędu, skontaktuj się z nami, a postaramy się, Ci pomóc :)
Pasy klinowe wąskoprofilowe uzębione.
Pasy klinowe ze ściętymi bokami, zwane także pasami o otwartych powierzchniach bocznych, nie posiadają okrycia - owijki. Są to pasy klinowe uzębione. Bardzo dobrze sprawdzają się tam gdzie wymagane są duże przełożenia, duże prędkości lub koła pasowe o małej średnicy. Pasek klinowy powinien być odpowiednio dobrany do aplikacji
Wykonanie pasków klinowych CONTI-V
- elastomer
- linki wzmocnienia kordowego
- warstwa pokrywająca
Charakterystyka pasów klinowych CONTI-V uzębionych XPZ, XPA, XPB, XPC
- szlifowane ściany boczne zapewniają bardzo dobre sprzężenie pasa klinowego z rowkiem koła pasowego klinowego
- specjalna budowa zapewnia cichą pracę przekładni oraz zapobiega zbyt dużemu wzrostowi temperatury
- elementy wytrzymałe pasa klinowego na rozciąganie przenoszą obciążenia uderzeniowe oraz zmęczeniowe
- zapewniają przenoszenie większej mocy w takiej samej przestrzeni lub taką samą moc w przestrzeni mniejszej o ok 30% w porównaniu do klasycznych pasów klinowych - w zależności od użytego typu paska
- maja wykonanie antystatyczne wg ISO 1813
- są bardziej elastyczne od tradycyjnych pasów klinowych, co umożliwia zastosowanie kół pasowych klinowych o mniejszych średnicach
- poślizg pasa jest niewielki a wartość przenoszonej mocy jest wyższa przy podobnych wymiarach gabarytowych w porównaniu z pasem z owijką
- włókna cząsteczek materiału – elastomeru, ułożone są czołowo względem powierzchni bocznych
Zastosowanie pasów klinowych uzębionych CONTINENTAL
Pasy klinowe CONTI-V XPZ, XPA, XPB, XPC używane są powszechnie w budowie napędów pojazdów roboczych, do przenoszenia mocy z silnika spalinowego na pompy wodne, rozruszniki i prądnice, wentylatory, dmuchawy, kruszarki, młyny, rębaki itp.
Pasek klinowy CONTI wysokiego obciążenia o profilach XPZ, XPA, XPB, XPC to nowoczesne rozwiązanie techniczne i opłacalne ekonomicznie a jednocześnie nowoczesne przeniesienie napędu w przekładniach pasowych klinowych.
Zamawiając paski klinowe Continental w Technical, masz dostęp do dużego składu pasów klinowych i szybkich dostaw !
Partnerzy niemieccy z Continental, są w stanie zweryfikować każdą przekładnię pasową klinową i dobrać pas klinowy !