Gotowe koła pasowe do silnika a przekładnia pasowa. Koła pasowe są wykonane z najwyższą starannością i dbałością o szczegóły, z takich materiałów jak stal, aluminium czy z żeliwa. Gotowe koła pasowe służą do przeniesienia napędu z wału na wał przy wydajnej transmisji mocy. Kołami pasowymi można się posłużyć przy przenoszeniu małych i dużych mocy. W naszej ofercie znajdziecie Państwo koła pasowe: klinowe, zębate czy płaskie. Oferujemy również koła pasowe wielorowkowe, wariatorowe, Eagle oraz Koła pasowe specjalnego wykonania wg rysunku klienta. Oferowane przez nas pasowe koła to producent SIT, który jest jednym z liderów na rynku światowym w produkcji kół pasowych. Przekładnie pasowe składają się z kół pasowych i pasów napędowych. Przekładnie pasowe występują jako klinowe zębate, wariatorowe wielorowkowe, płaskie.
Koła pasowe - są jednym z elementów przekładni pasowej. Dla budowy przekładni pasowych oferujemy Państwu różne pasowe koła i kompleksową dostawę kół pasowych oraz dostawę różnorodnych pasów napędowych odpowiednich do wybranych kół pasowych.
Przekładnia pasowa - składa się zazwyczaj z dwóch pasowych kół i pasa napędowego co daje nam przekładnię pasową. Oczywiście przekładnia pasowa może składać się z więcej niż z dwóch pasowych kół. Przekładnie pasowe standardowo transmitują moc napędową za pomocą elastycznego pasa, przyłożonego do napędowych i napędzanych kół pasowych. Podstawową zaletą przekładni pasowej jest łatwość jej wykonania i zabezpieczenie innych jednostek napędowych przed nadmiernym obciążeniem i tłumienie drgań.
Gotowe koła pasowe to najczęściej stosowane koła pasowe do budowy przekładni pasowej napędowej. Gotowe koła pasowe to bardzo ekonomiczny element w budowie przekładni pasowych, który jest chętnie stosowany przez klientów. Właśnie gotowe koła pasowe są w grupie normaliów części maszyn przemysłowych i są chętnie stosowane z uwagi na ich prostotę w użyciu i eksploatacji. Dzięki takim zaletom i szerokiemu stosowaniu w aplikacjach z przeniesieniem napędu czy redukcją napędu a nawet z multiplikacją napędu gotowe koła pasowe są tak popularne. Posiadamy wiele gotowych kół pasowych na magazynie z możliwością realizacji zamówienia klienta szybko - od ręki.
Pasy napędowe do budowy przekładni pasowej.
Następną zaletą jest, możliwość pozyskania przekładni pasowych zębatych czy przekładni pasowych klinowych za niskie koszty. Jednym z elementów konstrukcji przekładni pasowych są koła pasowe, które to mogą być koła pasowe zębate o różnych profilach zębów i zarysie w tym Eagle, koła pasowe klinowe czy koła pasowe płaskie czy koła pasowe wariatorowe, które mocowane są bezpośrednio na wałach silników, maszyn czy urządzeń za pomocą Taper Lock czy odpowiednich rozwiertów. Przekładnia pasowa może przenosić duże moce i mieć wydajną pracę przy odpowiednim współczynniku sprawności i zastosowaniu właściwych i odpowiednich kół pasowych.
Rodzaje kół pasowych:
Są to podstawowe rodzaje kół pasowych do budowy przekładni pasowych napędowych w budowie i konstrukcji maszyn i urządzeń. W zależności od użytego rodzaju koła pasowego należy zainstalować odpowiedni pasek napędowy z uwzględnieniem możliwości przeniesienia mocy i obrotów. Użyty rodzaj koła pasowego zależy od jego zadań. Od przekładni pasowych wymaga się synchroniczności (koła pasowe zębate) przekazywania obrotów bądź nie. W szczególnych przypadkach wręcz się oczekuje na różnicowanie przekazywanych obrotów czyli regulacja. Do tego służą koła wariatorowe.
Koła pasowe klinowe – posiadają powierzchnie stożkowe klinowe w wieńcu. Ilość rowków stożkowych jest wg zapotrzebowania i typoszeregu. Koła pasowe na paski klinowe występują jako SPZ, SPA, SPB, SPC. Do pasowych kół np SPB są odpowiednie pasy klinowe o profilach: B , XPB, SPB, BX. Oferowane przez nas gotowe koła pasowe pod tym względem są uniwersalne. W przekładni pasowej klinowej przeniesienie momentu obrotowego odbywa się za pomocą stykających się boków pasa klinowego z kołem pasowym w rowku klinowym. Pasy klinowe posiadamy na magazynie lub w dobrych terminach realizacji. Koła pasowe klinowe do silników elektrycznych utrzymujemy stale na magazynie.
Koła pasowe zębate – posiadają powierzchnie wieńca zębatą. Koła pasowe zębate przystosowane są do zazębienia z pasem zębatym. Rozróżniamy koła pasowe zębate ze względu na profil odpowiednich do nich pasów zębatych: T, AT, HTD, STD, RPP, STD, calowe, Eagle, Falkon. Koła pasowe zębate doskonałe przenoszą obroty, gdy musimy przekazać moment obrotowy z dokładnością bez poślizgów i są to tzw. przekładnie pasowe synchroniczne.
Jednym z najnowszych rozwiązań przekładni pasowych zębatych są koła pasowe zębate EAGLE do których odpowiednie są pasy zębate EAGLE. Przekładnie pasowe zębate z profilem EAGLE są cichsze od innych zębatych i mogą przenosić większe moce mniejszymi gabarytami. Koła pasowe zębate są elementem przekładni zębatej pasowej. Takie przekładnie zębate pasowe są przekładniami synchronicznymi.
Koła pasowe płaskie – swój wieniec posiadają płaski ale w kształcie baryłki. Są właściwe do przekładni pasowych z pasem płaskim napędowym. Koła pasowe płaskie znajdują wszędzie tam zastosowanie gdzie występują wszelkiego rodzaju wrzeciona wysokoobrotowe. Przekładnia pasowa z kołami płaskimi i pasem napędowym płaskim pozwala na osiągnięcie dużych prędkości liniowych pasa napędowego. Pasy napędowe płaskie wykonujemy na określoną długość i szerokość w zamówieniu z uwzględnieniem średnicy zewnętrznej pasowego koła. Średnica zewnętrzna jest często decydująca o zastosowaniu pasa napędowego płaskiego i jego parametrów. Na magazynie posiadamy pasy napędowe płaskie, które wykonujemy na wymiar i potrzeby klienta.
Koła pasowe wielorowkowe – ich wieniec jest wyposażony w rowki odpowiednie żebrom pasa wielorowkowego. Koła pasowe wielorowkowe służą do budowania przekładni, gdzie wymagana jest duża prędkość liniowa i małe gabaryty kół pasowych. Inaczej mówiąć koła pasowe wielorowkowe stanowią istotny element maszyn, gdzie potrzebne są duże prędkości liniowe przy małych średnicach kół.
Koła pasowe wariatorowe – posiadają swoje bieżnie stożkowe i zarazem rozsuwane. Koła pasowe wariatorowe wyposażone są w sprężynę lub dwustronnie w sprężyny oraz mogą być wyposażone w łożysko oporowe. Również oferujemy koła wariatorowe pasowe stałe. Koła wariatorowe tzw. hyżozmiany współpracują z pasem szerokoprofilowym klinowym inaczej zwanym wariatorowym. Przekładnie pasowe wariatorowe - hyżozmiany zapewniają płynną zmianę prędkości obrotowej na biegu maszyny. Dwa koła pasowe wariatorowe i pas wariatorowy tworzą przekładnię pasową bezstopniową.
Koła pasowe wariatorowe dostarczyć możemy jako pojedyncze koła pasowe ze sprężyną lub koła pasowe z łożyskiem czy koło pasowe szerokoprofilowe specjalne pod pas wariatorowy. Oczywiście możemy dostarczyć kompletną przekładnię pasową wariatorową w obudowie z pokrętłem regulacyjnym. Przekładnie pasowe wariatorowe w obudowie mogą być wyposażone w kołnierze mocujące do silnika elektrycznego lub ro reduktora walcowego czy przekładni ślimakowej.
Koła pasowe specjalne - koła pasowe na wymiar dla naszych klientów dostarczamy koła pasowe specjalne na wymiar wykonywane wg indywidualnych rysunków. Prowadzimy dorabianie kół pasowych na wymiar na indywidualne potrzeby.
Na specjalne zapytanie i zamówienie klienta wykonujemy koła pasowe wg. powierzonego rysunku technicznego. Takie koła pasowe są produkowane na indywidualne zapotrzebowanie klienta.
Koła pasowe a mocowanie - montaż na wale maszyny czy silnika elektrycznego:
Koło pasowe i jego demontaż z wału:
demontaż to łatwe zadanie dla wykwalifikowanego personelu. Demontaż koła pasowego przeprowadza się w zależności od konstrukcji czy budowy koła pasowego. Koło pasowe taper lock ma w swojej konstrukcji specjalne gniazdo stożkowe osadczo-montażowe pod tuleję Taper Lock. Demontaż gotowego koła pasowego taper lock jest łatwy i szybki a wystarcza tylko jeden klucz imbusowy. Demontaż koła pasowego z rozwiertem klasycznym wymaga specjalistycznego ściągacza a czasem nawet podgrzania.Generalnie demontaż kól pasowych to stosunkowo łatwe zadanie serwisowe czy remontowe dla wykwalifikowanego personelu.
Koło pasowe a wymiary:
Wymiary koła pasowego można znaleźć w tabelach. Każde koło pasowe ma swoje wykonanie z uwidocznieniem przekroju i posadowienia na wale. Koło pasowe szprychowe posiada podane wymiary koła pasowego z pominięciem wymiarowania szprych. Średnica zewnętrzna czy średnica wewnętrzna osadcza oraz szerokość wieńca koła pasowego jest zawsze podana.
Wymiary koła pasowego zawsze znajdziesz w katalogu kół pasowych danego rodzaju. Koła pasowe mają swoją charakterystykę i wykonanie. W katalogu wymiary koła pasowego są podane w mm. Koło pasowe szczególnie jest wymiarowane w okolicy wieńca i jego parametrów. Z uwagi jaki wieniec stykający się z pasem napędowym tak koło pasowe posiada swoje wymiary i konieczne wykonania wraz z wymiarami dla prawidłowej pracy na styku koło pasowe - pas napędowy.
Wymiary koła pasowego zawsze znajdziesz w katalogu kół pasowych danego rodzaju. Pasowe koła mają swoją charakterystykę i wykonanie. W katalogu wymiary koła pasowego są podane w mm. Koło pasowe szczególnie jest zwymiarowane w okolicy wieńca i jego parametrów. Z uwagi jaki wieniec stykający się z pasem napędowym tak koło pasowe posiada swoją wymiarówkę i konieczne wykonania wraz z wymiarami dla prawidłowej pracy na styku koło pasowe - pas napędowy.
Koło pasowe małe są to katalogowe rozwiązania konstrukcyjne. Oczywiście możemy dostarczyć koło pasowe małe specjalnie wykonane na indywidualne zamówienie.
Do czego służą koła pasowe?
Pasowe koła służą do przenoszenia napędu poprzez tarcie jak przy użyciu pasków klinowych. Pas klinowy klinuje się w rowku a koło pasowe transmituje dalej moc i obroty przenosząc napęd na wał maszyny i drugie koło pasowe. Przy przenoszeniu napędu paskiem zębatym koło pasowe jest z nim bezpośrednio zazębione poprzez swoje zęby.
Z czego są wykonane koła pasowe:
Koła pasowe a wykonane są z różnych materiałów. Koła pasowe pod paski zębate poliuretanowe wykonane są z aluminium. Bardzo często koła wykonane są z żeliwa pod paski zębate ale gumowe. Przy dobieraniu materiału na koło pasowe należy pamiętać o przenoszonym momentach obrotowych i prędkościach liniowych pasa czy prędkości obrotowej samego koła pasowego. Koło pasowe można wykonać z różnych materiałów wg potrzeb aplikacji czy wg rysunku klienta.
Wybierając materiał na koło pasowe stale trzeba pamiętać do czego służą - czyli do przenoszenia napędu. Przenoszenie napędu to podstawowa zadanie pasków klinowych np Continental czy innych pasów napędowych zębatych czy płaskich. Wielkość koła pasowego ma wpływ na prędkość liniową paska i jego możliwości opasania pasowego koła. Pasowe koła to ważny element przekładni pasowej i transmisji mocy.
Koła pasowe Taper Lock :
- mogą być osadzane na tulejach zbieżnych typu Taper Lock czy Taper Busch oraz na tulejach zbieżnych Serlock. Tuleje zbieżne Taper Lock mogą być wyposażone w otwory metryczne i calowe. Dzięki tulejom osadczym stożkowym Taper lock i Serlock montaż i demontaż kół pasowych jest bardzo łatwy. Tuleje osadcze stożkowe występują obecnie we większości przekładni pasowych kół. Oczywiście możemy dostarczyć koła pasowe z klasycznym rozwiertem z wpustem i bez wpustu na wał gładki czy pierścień rozprężno zaciskowy. Gotowe koła pasowe taper Lock to dobre rozwiązanie konstrukcyjne do budowy standardowych przekładni pasowych.
Dzięki różnorodności kół pasowych i pasów napędowych przekładnie pasowe znajdują bardzo szerokie zastosowanie w technice napędowej w maszynach i urządzeniach przemysłowych do transmisji mocy i obrotów.
Pasy zębate na koło pasowe zębate posiadają swój profil zęba i podziałki. Podziałki pasów zębatych muszą odpowiadać podziałkom kół pasowych zębatych. Podziałka pasa zębatego jest specyficzna dla danego rodzaju i materiału z jakiego pasy zębate są wykonane. Pasy zębate występują z rękawa lub z metra. Pasy zębate z rękawa docinamy na wymiar a większość najpopularniejszych pasów posiadamy na magazynie. Dzięki współpracy z wieloma producentami pasów i kół pasowych jesteśmy w stanie obsłużyć większość aplikacji. Przekładnie pasowe zębate wymagają odpowiedniego naciągu pasa zębatego i rozstawu kół pasowych. Do tego celu służy przyrząd pomiarowy naprężenia pasa w przekładni pasowej.
Czy budujesz własne przekładnie pasowe?
Czy używasz profesjonalne koła pasowe?
Pasy i koła pasowe europejskich fabryk to gwarancja jakości!
Kup teraz. Inni już to zrobili i są zadowoleni, też będziesz zadowolony jak wielu naszych klientów.
Pomożemy dobrać koło pasowe i odpowiedni pas napędowy do przeniesienia mocy i obrotów w przekładni pasowej.
Przekładnia pasowa do obliczenia przy podaniu podstawowych parametrów pracy samej przekładni pasowej i elementów maszyny.
Koło pasowe do silnika elektrycznego:
Najczęściej stosowane rozwiązanie w budowie przekładni pasowej do napędu to posadowienie koła pasowego na jednostke napędową - silnik elektryczny. Koła pasowe do silnika elektrycznego służą do napędza pasów klinowych lub pasów zębatych na drugie bierne koło pasowe taper lock na wał napędowy maszyny. Koła pasowe do silnika elektrycznego w zależności od oczekiwań przeniesienia napędu mogą być użyte jako klinowe, wariatorowe czy zębate. Koła pasowe zębate do silnika elektrycznego tworzą przekładnie pasowe synchroniczne - bez poślizgowe. Zębate koła pasowe do silnika elektrycznego zapewniają bezpoślizgową pracę przeniesienia napędu w przekładni pasowej. Jest to duża zaleta takich kół pasowych zębatych synchronicznych z uwagi na brak strat obrotów i zachowanie synchroniczności napędu.
Kola pasowe do silnika elektrycznego a ich dobór. Wielkość mechaniczna silnika elektrycznego a koło pasowe silnika to zespolenie kompletnego napędu jakim jest przemyślany dobór koła pasowego do silnika. Koło pasowe silnika spełnia rolę koła pasowego czynnego w przekładni pasowej. Koło pasowe z wałkiem silnika z Taper Lock stanowi zintegrowany zespół napędowy maszyny czy urządzenia. Kolo pasowe do silnika jest odpowiednio dobierane z uwagi na przenoszony moment obrotowy, obroty/min oraz transmitowaną moc w kW. Zazwyczaj koła pasowe do silnika elektrycznego to gotowe koła pasowe do użycia, występujące w standardowym programie produkcyjnym. Gotowe do użycia koła pasowe do silnika elektrycznego to podstawowe i dobre rozwiązanie w napędach różnych maszyn wymagających napęd poprzez przekładnie pasowe. Warto pamiętać o użyciu koła pasowego do silnika elektrycznego aby było wyważone i o odpowiedniej średnicy. Jeżeli używa się koła pasowe taper lock do silnika warto za każdym razem sprawdzić możliwość przenoszenia przez Taper Lock momentów obrotowych i odpowiednio dobrać. Gwarantuje to poprawną pracę całej przekładni pasowej i zespolenie koła pasowego do silnika mocowanym na Taper Lock w sposób poprawny.
Koło pasowe do sprężarki:
Podobnie jest gdy jest potrzebne koło pasowe do sprężarki. Należy się kierować podobnymi zasadami doboru jak kola pasowe do silnika elektrycznego. Koło pasowe do sprężarki również wymaga dobrego doboru jak koło pasowe silnika. Koło pasowe sprężarki może być standardowo rozwiercone lub posiadać gniazdo pod Taper Lock. Koło pasowe taper lock do sprężarki to łatwy montaż i demontaż koła pasowego już tylko przy pomocy jednego klucza imbusowego.
Dobór przekładni pasowych i dobór kół pasowych i na co nalezy zwrócić szczególna uwagę.
Jeśli potrzebujesz konsultacji w zakresie doboru przekładni pasowej i kół pasowych to przyślij do nas swoje oczekiwania i parametry pracy przekładni pasowej takie jak:
W zależności jakie są stawiane wymagania do przekładni pasowej i jaki jest dobór koła pasowego do silnika takie należy wdrożyć postępowanie. Dobór koła pasowego powinien również uwzględniać jego gabaryty i realne możliwości przeniesienia napędu. Inne będą wymagania co do doboru kół pasowych przekładni wewnątrz maszyny a inne gdzie są stosowane koła pasowe klinowe do silników elektrycznych. Dobór kół pasowych to zawsze indywidualna sprawa techniczna do rozważenia. Posiadamy programy doboru kół pasowych i całych przekładni pasowych. Dla naszych klientów jesteśmy pomocni w takim doborze kół pasowych i pasów napędowych przekładni pasowych.
Koła pasowe zalety:
Koła pasowe to stosunkowo prosta konstrukcja części maszyn. Często jak jest wiadomo geniusz tkwi w prostocie. Podstawowe zalety kół pasowych i przekładni pasowych:
Koła pasowe serwisowanie i określenie do wymiany dla zapewnienia poprawnej eksploatacji maszyny i całej przekładni pasowej:
Jak wszystko co mechaniczne podlega obciążeniu i zużyciu eksploatacyjnemu. Koła pasowe podlegają okresowej wymianie lub naprawie. Symptomem sugerującym wymianę koła pasowego jest ponadnormatywne zużycie pasów napędowych jakie poprzednio nie występowało. Odbiegająca od normy powierzchnia zazębiania czy klinowania się, Zużyte wpusty lub gniazda tulei mocujących Taper Lock lub uszkodzone powierzchnie rozwiertu pod pierścienie rozprężno-zaciskowe. Paski klinowe mają nie regularnie pozdzierane rogi-kąty. Innym symptomem mogą być drgania - wibracje ponadnormatywne. Koła pasowe to dość tani i łatwy element napędu maszyn i lepiej zadbać o ich poprawny stan techniczny lub w razie konieczności dokonać wymiany na nowe. Nowe koła pasowe z powrotem przywrócą poprawna prace przekładni pasowej z odpowiednim pasem.
Informator magazynowy - koła pasowe.
Napęd przekładni pasowej możemy realizować na kilka sposobów w zależności od konstrukcji maszyny i oczekiwanych parametrów pracy. Przekładnia pasowa może być napędzana bezpośrednio od silnika elektrycznego czy od wału wirującego maszyny, który posiada odpowiednie obroty i odpowiedni zapas momentów obrotowych. W takim przypadku ważnym jest sprawdzenie średnicy wału maszyny i możliwości posadowienia samego koła pasowego. Koło pasowe posiada swój zakres otworów osadczych, które można sprawdzić w katalogu kół pasowych.
Średnicę osadczą koła pasowego można również zweryfikować w tabeli katalogu tulei stożkowych osadczych typu Taper Lock czy Ser Lock. Tuleje Taper Lock wymagają zamontowanych wpustów na wałach a tuleje osadcze typu Ser Lock posadawiane są na gładkich wałach maszyny czy silnika elektrycznego poprzez zacisk i przenoszenie momentów obrotowych przez tarcie. Koła pasowe pod tuleje osadcze Taper Lock czy Ser Lock wymagają specjalnego gniazda montażowego stożkowego jak pod standardowy Taper Lock czy Taper Bush lub na wały gładkie Ser Lock.
MySQL: 0.0000 s, 0 zapytań, PHP: 0.0090 s, łącznie: 0.0090 s, dokument z "cache".