Głównie oferujemy koła pasowe z rowkiem producenta SIT- koła pasowe wysokiej jakości, który jest jednych z liderów na rynku w produkcji kół pasowych klinowych. Koła pasowe na pasek klinowy 17 czy koła pasowe na pasek klinowy 13 to standardy najbardziej rozpowszechnione. Ponad to koła pasowe klinowe pod pasy klinowe SPZ, SPA, SPB, SPC są dostępne. Standardem jest mocowanie kół typu Taper Lock oraz inne mocowania na zapytanie ale w standardzie oferowane. Koło pasowe klinowe pod pasy klinowe wysokiego obciążenia SPA, SPB, SPC, SPZ to łatwe rozwiązanie i łatwe przeniesienie napędu. Koła klinowe napędowe do przekładni pasowej klinowej i do silników elektrycznych.
Producent SIT to renomowana marka europejska, która proponuje kompletne napędy pasowe do maszyn. W tym standardowe i koła pasowe klinowe niestandardowe.
Koła pasowe klinowe do napędu są elementem przekładni pasowych z pasami klinowymi Z 10 A 13 B 17 C 22 i wąskoprofilowymi wysokiego obciążenia w owijce i cięte boki pasków. Cyfry oznaczają największą szerokość pasów klinowych, to jest odpowiednio: 10mm 13mm 17mm 22mm
Niezawodne koła pasowe klinowe z wyważeniem o profilach a skład magazynowy:
koło pasowe klinowe SPZ pod paski klinowe: Z10, ZX10, XPZ, SPZ
koło pasowe klinowe SPA pod paski klinowe: A13, AX13, XPA, SPA
koło pasowe klinowe SPB pod paski klinowe: B17, BX17, XPB, SPA
koło pasowe klinowe SPC pod paski klinowe: C22, CX22, XPC, SPC
inne na zapytanie - koła pasowe niestandardowe.
Koła pasowe klinowe do napędu jako napęd pasowy klinowy potrzebują odpowiednich psów:
Pasy klinowe SPZ, XPZ i pasy klinowe Z10 są odpowiednie do profilu koła SPZ. Pasy klinowe SPA, XPA i pasy klinowe A13 są odpowiednie do profilu koła SPA. Pasy klinowe SPB, XPB i pasy klinowe B17 są odpowiednie do profilu koła SPB. Pasy klinowe SPC, XPC i pasy klinowe C22 są odpowiednie do profilu koła SPC. Koła pasowe na pasek klinowy 17: Pasy klinowe SPB to pasy klinowe wysokiego obciążenia a pasy klinowe B17 są klasyczne. Pozostałe adekwatnie.
Producent kół pasowych klinowych SIT zapewnia najlepsze wykonanie obróbcze kół. Wszystkie klinowe koła w fabrykach SIT są obrabiane na obrabiarkach CNC. Dzięki tak nowoczesnemu parkowi maszynowemu, klinowe koła producenta SIT zachowują swoją powtarzalność i są dokładnie wykonane zgodnie z normami DIN 2215 -ISO i UNI 5265 oraz koła klinowe pasówki pod pasy napędowe klinowe wąskoprofilowe wysokiego obciążenia DIN 2211 - ISO 4183. Producent kół pasowych klinowych marki SIT dokłada wszelkiej staranności obróbczej dla zachowania poprawności pracy całych przekładni pasowych klinowych. Wszystkie koła klinowe producent SIT produkuje jako wyważone co przedłuża żywotność łożysk i daje cichą pracę - zmniejszony hałas.
Pasowe koło klinowe do napędu składa się z wieńca, piasty oraz tarczy lub ramion łączących wieniec z piastą. Wieniec koła klinowego jest cylindrycznym na zewnątrz, na którym spoczywa pas klinowy lub pasy klinowe przekładni. Rowek znajdujący się w wieńcu koła, jest idealnie dopasowany do szerokości odpowiedniego rozmiaru pasa klinowego. Takie rozwiązanie zapewnia stabilną, bezpieczną pracę przekładni pasowej klinowej, bez możliwości spadnięcia pasa klinowego z rowka koła pasowego klinowego. Przeniesienie momentu obrotowego odbywa się za pomocą sił tarcia między stykającymi się elementami przekładni czyli pasa klinowego i koła paskowego klinowego.
Koła pasowe klinowe do napędu paska klinowego muszą posiadać w należytym stanie rowki klinowe pasowe dla przeniesienia odpowiednich obciążeń. Jeśli rowki kół pasowych paska klinowego są zużyte to należy wymienić je na nowe. W przeciwnym razie klinowe kółka będą nadmiernie zużywać paski klinowe.
Koła pasowe klinowe z wyważeniem na paski klinowe posiadają piasty do rozwiertu lub wykonane są z rozwiertami cylindrycznymi z wpustem lub stożkowymi pod Taper Lock. System montażu Taper Lock daje łatwość montażu i demontażu kół pasowych na wałach z wpustem.
Materiały kół pasowych:
materiał żeliwo GG25,
materiał stal- na specjalne zamówienie,
rozwierty cylindryczne i stożkowe,
rozwierty standardowe lub mocowanie na taperach,
mocowanie na pierścieniach rozprężno zaciskowych,
rowki pod pasy: Z, SPZ, XPZ, A, SPA, XPA, B, SPB, XPB, C, SPC, XPC,
koła pod pasy klinowe z aluminium - na specjalne zamówienie,
otwór wstępny
otwór z rozwiertem pod wymiar,
gniazdo w piaście koła pasowego klinowego pod Taper Lock,
koła pasowe klinowe niestandardowe - na indywidualne zapytanie klienta.
Wymiary kół klinówek a ich średnica zewnętrzna czy średnica osadcza czy ilość rowków dla pasków klinowych występuje zawsze w katalogu. Średnica zewnętrzna koła pasowego klinowego jest inna niż średnica podziałowa koła paskowego klinowego - czyli ta do obliczeń. Należy zwrócić na ten parametr w tabeli kół pasowych klinowych. Przy wyborze elementów przekładni pasowej należy szczególnie zwrócić uwagę na średnicę zewnętrzna koła klinowego a średnicę obliczeniową koła przy doborze przełożenia i rzeczywistych prędkości liniowych pasów. Z uwagi na konstrukcję i wielkość kółek materiały kół pasowych muszą być odpowiednie do parametrów. Ceny produktów tez są uzależnione od użytego materiału.
Koła pasowe na pasek 13 17 producent SIT do rozwiertu są odpowiednie tylko do pasków klinowych klasycznych typu: Z, A, B, C. Natomiast koła pasowe na pasek Spz, Spa, Spb, Spc są odpowiednie te koła klinówki na pasek klinowy 10, 13, 17, 22.
Koła pasowe paska klinowego producenta SIT posiadają odpowiednią konstrukcję, tak zwane rowki klinowe pogłębione, które są odpowiednie do pasów klinowych 13 i 17 jak i odpowiednio SPA XPA czy SPB XPB.
Koła pasowe klinowe pod paski klinowe producenta SIT a ich charakterystyka:
prostota i niskie koszty eksploatacji,
mała wrażliwość na dokładność wzajemnego ustawienia osi kół pasowych,
łagodzenie gwałtownych zmian obciążenia i tłumienie drgań,
bezpieczeństwo w przypadku chwilowego przeciążenia przekładni - pas klinowy może ślizgać się po rowku w kole pasowym klinowym,
w przypadku konieczności przeniesienia dużych mocy - możliwość zastosowania kół wielorowkowych o dużych średnicach,
koła pasowe klinowe z wyważeniem - rowkowe dla wąskich pasów klinowych nadają się jednocześnie dla pasów klasycznych o tej samej szerokości podziałowej,
przy użyciu koła pasowe typu Taper Lock (Taper Bush) występuje łatwość montażu i demontażu koła paskowego.
Zastosowanie kół pasowych:
Reasumując, dzięki temu klinówki producenta SIT dostępne są w szerokim zakresie wielkości a rowki zapewniają bezpieczne i pewne przenoszenie mocy, koła pasowe na pasek klinowy, są używane w wielu aplikacjach pracujących w różnych warunkach. Koła klinówki z rowkami Z A B C to podstawowy napęd pasowy klinowy w maszynach i urządzeniach do przeniesienia napędu z wału na wał.
Konstrukcja koła pasowego
Różnorodne koła pasowe klinówki wyróżniają się jako indywidualna konstrukcja koła pasowego. Koła pasowe dostosowane muszą być do obciążenia w aplikacji w maszynie przemysłowej. Wieńce koła pasowego muszą być użyte odpowiednio do pasa np Opibelt i jego konstrukcji nośnej klinowej. Koła pasowe dostosowane muszą być pod rowki klinowe pasowe współpracujące z pasem klinowym np Optibelt. Dobrym rozwiązaniem konstrukcyjnym są koła pasowe typu Taper. Koła pasowe pod tuleje Tapera ułatwiają montaż i demontaż na wale. Tuleja stożkowa Taper Lock jest tania i prosta w użyciu. Pasy klinowe przekładni muszą być adekwatne do rowków wieńca koła - rozmiar koła pasowego. Powierzchnia koła pasowego w części roboczej zawsze jest obrobiona na gładko z uwzględnieniem odpowiedniej chropowatości dla zwiększenia przyczepności i przenoszenia obciążeń. Wybór kół pasowych względem ich konstrukcji to zasadnicza i podstawowa sprawa w konstruowaniu przekładni pasowej na paskach klinowych. Napęd pasowy klinowy dla bezpieczeństwa - powinny być koła pasowe zabudowane jak i pasy klinowe przekładni. W konstrukcji koła klinowego wyróżniamy wieniec pod pasy, tarczę lub szprychy oraz piastę z otworem do posadzenia na wale lub gniazdo pod Taper. Koło z gniazdem pod taper to zastosowane koła pasowe typu taper. Średnica koła pasowego musi być odpowiednia do przenoszonych obciążeń i typu pasa klinowego. Pozycje standardowe kół pasowych można odszukać w katalogu - wybór kół pasowych. Koła pasowe klinowe niestandardowe stosuje się tylko w uzasadnionych przypadkach. Generalnie koła klinowe niestandardowe są droższe od katalogowych i mają dłuższy termin realizacji.
https://www.youtube.com/watch?v=-nc-6Gxos3I
https://www.youtube.com/watch?v=QKzr23QvWYk
Koła pasowe klinowe do silników elektrycznych dla łatwego montażu i demontażu są wyposażone w tuleję stożkową typu Taper Lock. Średnice wewnętrzna - osadcze Taper Lock występują w rozmiarach metrycznych i calowych jako typoszereg. Średnice osadcze na wał - wewnętrzne tulei zbieżnej Taper występują w popularnych - często stosowanych w projektach czy konstrukcji maszyn. Koła do silników 400V aby mogły być sprzęgnięte z wałem silnika, muszą mieć specjalne wykonanie gniazda osadczego pod Taper Lock. Takie gniazdo osadcze koła paska klinowego do silnika jest stożkowe czyli zbieżne i zaciska taper pod wpływem siły śrub mocujących. Taper jest z nacięciem w poprzek ku środkowi, co umożliwia łatwe zaciskanie i klinowanie go w gnieździe samego koła czyli tak zwane samoosadzenie. Koła pasowe klinowe do silników elektrycznych mogą być wskazane po podaniu kW silnika elektrycznego, obrotów silnika elektrycznego, rozstawu osi wałów przekładni pasowej klinowej, średnicy kółka pasowego klinowego na silniku indukcyjnym, średnicy koła paska klinowego na wale napędzanym oraz dodatkowo należy podać średnice wału silnika indukcyjnego i średnice wału napędzanego. Dobrze jest też podać oczekiwane przełożenie przekładni pasowej klinowej oraz obroty wału napędzanego, czyli obroty n2. Silniki elektryczne też dostarczamy wg zapotrzebowania klienta.
Można również Koło pasowe klinowe do silników indukcyjnych posadowić na specjalnej tulei Ser Lock, która charakteryzuje się, że zaciskana jest bezpośrednio na gładkim wale silnika. Silnik indukcyjny w takim przypadku powinien posiadać wał gładki. Jest to specjalne wykonanie silnika elektrycznego pod koła klinowe pod paski klinowe z zaciskiem na gładkim wale. Takie silniki elektryczne w specjalnym wykonaniu również dostarczamy.
Koła pasowe klinowe do napędu zaciskane na gładkim wale jest uzasadnione przy częstych hamowaniach i nawrotach przekładni pasowej klinowej. Połączenie zaciskowe koła paskowego klinowego do silników jest bardziej wydajne do przenoszenia tak zwanych szpic momentów i nawrotów.
Koło pasowe paska klinowego powinno być wyważone. Takie wyważenie kół klinowych pasowych producent Sit stosuje jako standard. Ma to znaczący wpływ na przenoszenie się drgań z koła rowkowego klinowego na wał silnika prądowego czy wał maszyny napędzanej. Tym samym koła pasowe paska klinowego ale wyważone maja wpływ na jakość pracy i przenoszonego momentu obrotowego i obrotów z wału napędowego na wał napędzany a tym samym na korpus maszyny i podłoże czyli na środowisko a tym samym na ludzi.
W razie konieczności dopasowania kół pasowych na paski klinowe posiadamy programy obliczeniowe całych przekładni pasowych klinowych ze wskazaniem wszystkich elementów przekładni pasowej klinowej, gdzie użyte są koła pod pasy klinowe Continental. Koła pasowe spz spa spb spc producent SIT na paski klinowe spz spa spb spc są odpowiednie do markowych pasków klinowych Continenetal. Również zapraszamy na stronę poświęconą paskom klinowym Continenetal
Jak dobrać pasek klinowy do koła pasowego?
Dobór paska klinowego do koła rowkowego klinowego zazwyczaj odbywa się przy użyciu profesjonalnych programów liczących dobór przekładni pasowej. Należy przy takim doborze uwzględnić zainstalowaną moc, obroty, stopień przełożenia charakter i czas pracy. Jeśli chodzi tylko jak dobrać pasek klinowy do koła pasowego pod względem wielkościowym - mechanicznym warto wiedzieć że jeśli posiadamy koło pasowe o profilu np XPB to do takiego koła pasowego są odpowiednie paski klinowe o profilu: B, BX, XPB czy SPB. Warto tez uwzględnić przy doborze pasków klinowych prędkość liniową i kąt opasania pasa klinowego w kole pasowym klinowym. Również ważnym jest jaką siłę pas klinowy przenosi w cięgle czynnym. Tak dobór paska klinowego do koła pasowego posiada wiele aspektów - wartości danych technicznych.
Klinowe koła pasowe producenta SIT a zalety:
wyważone elementy obrotowe,
cicha praca,
materiał żeliwo - duży współczynnik tarcia,
mogą pracować jako sprzęgło bezpieczeństwa,
pewna transmisja mocy i Nm,
zwarta konstrukcja,
przenoszenie dużych mocy małymi gabarytami,
odporne na warunki środowiskowe,
tanie w stosowaniu,
towar magazynowy - łatwo dostępny,
odpowiednie pod pasy Gates czy Optibelt,
producent kół pasowych SIT gwarantem tych zalet,
różne rodzaje kół pasowych.
Posiadamy własny magazyn z kołami pasowymi klinowymi. Realizujemy koła paska klinowego z magazynu. Krótkie terminy realizacji.
Inne pasowe koła na przykład pod pasy zębate, pod pasy płaskie czy inne pasy napędowe również posiadamy w ofercie dla klienta. Paski klinowe wymagają kół z odpowiednimi rowkami. Pasy zębate wymagają kół z wieńcem zębatym o odpowiednim profilu, pasy płaskie wymagają kół płaskich o zarysie baryłkowym. Pozostałe koła pasowe i przyrządy pomiarowe
Dzięki współpracy z wieloma dostawcami - fabrykami - producentami jako firma Technical jesteśmy w stanie dostarczyć prawie każdy element przekładni pasowej w tym koła klinowe, pasy napędowe, czy też elementy napinające czy mocujące same koła na wałach maszyn czy też dostarczyć na specjalne zapytanie wg rysunku klienta!
Również dla kompletu możemy dostarczyć przyrząd pomiarowy do naprężenia przekładni pasowej klinowej. Odpowiednie naprężenie pasów klinowych to poprawna praca całej przekładni pasowej klinowej oraz mniejsze zużycie kół pasowych klinowych.
Czy używasz napędów pasowych gdzie występują koła pasowe producenta SIT?
Czy masz w swoich maszynach pasowe klinowe kółka na paski klinowe?
Jeśli tak, to kup teraz i wypróbuj markowe koła pasowe producenta europejskiego!
Czy znajdzie się zastosowanie kół pasowych u Ciebie w fabryce?
Producent Sit europejskim liderem w produkcji kół pasowych klinowych standardowych i specjalnych pod indywidualne potrzeby.
Kontrolowane procesy produkcyjne nad wytwarzaniem kół klinowych gwarancją jakości i poprawności transmisji mocy przez przekładnie pasową klinową!
Posiadamy wielu zadowolonych klientów z dostarczanych kół pasowych klinowych.
Dołącz do zadowolonego grona użytkowników.
Przekładnia pasowa klinowa na indywidualne potrzeby i zapytanie klienta!
Dzięki takiemu specjalnemu systemowi produkcyjnemu, każde koło pasowe klinowe w sposób indywidualny jest wyważone. Jest to duża zaleta w eksploatacji maszyn. Dzięki takim indywidualnym wyważeniom kół pasowych klinowych przez producenta, łożyska maszyn zachowują dłuższą żywotność a same maszyny charakteryzują się cichszą i stabilna pracą.
Koła z rowkami klinowymi i obliczenia przekładni pasowej klinowej możliwe na indywidualne zapytanie klienta!
Mocowanie kół pasowych klinowych na tulei montażowej stożkowej Taper Lock z otworem metrycznym lub calowym dla szybkiego montażu i demontażu na wałach napędowych i napędzanych.
Koła pasowe klinowe do napędu są elementem przekładni pasowych z pasami klinowymi Z 10 A 13 B 17 C 22 i wąskoprofilowymi wysokiego obciążenia w owijce i cięte boki pasków. Cyfry oznaczają największą szerokość pasów klinowych, to jest odpowiednio: 10mm 13mm 17mm 22mm
Niezawodne koła pasowe klinowe z wyważeniem o profilach a skład magazynowy:
koło pasowe klinowe SPZ pod paski klinowe: Z10, ZX10, XPZ, SPZ
koło pasowe klinowe SPA pod paski klinowe: A13, AX13, XPA, SPA
koło pasowe klinowe SPB pod paski klinowe: B17, BX17, XPB, SPA
koło pasowe klinowe SPC pod paski klinowe: C22, CX22, XPC, SPC
inne na zapytanie - koła pasowe niestandardowe.
Koła pasowe klinowe do napędu jako napęd pasowy klinowy potrzebują odpowiednich psów:
Pasy klinowe SPZ, XPZ i pasy klinowe Z10 są odpowiednie do profilu koła SPZ. Pasy klinowe SPA, XPA i pasy klinowe A13 są odpowiednie do profilu koła SPA. Pasy klinowe SPB, XPB i pasy klinowe B17 są odpowiednie do profilu koła SPB. Pasy klinowe SPC, XPC i pasy klinowe C22 są odpowiednie do profilu koła SPC. Koła pasowe na pasek klinowy 17: Pasy klinowe SPB to pasy klinowe wysokiego obciążenia a pasy klinowe B17 są klasyczne. Pozostałe adekwatnie.
Producent kół pasowych klinowych SIT zapewnia najlepsze wykonanie obróbcze kół. Wszystkie klinowe koła w fabrykach SIT są obrabiane na obrabiarkach CNC. Dzięki tak nowoczesnemu parkowi maszynowemu, klinowe koła producenta SIT zachowują swoją powtarzalność i są dokładnie wykonane zgodnie z normami DIN 2215 -ISO i UNI 5265 oraz koła klinowe pasówki pod pasy napędowe klinowe wąskoprofilowe wysokiego obciążenia DIN 2211 - ISO 4183. Producent kół pasowych klinowych marki SIT dokłada wszelkiej staranności obróbczej dla zachowania poprawności pracy całych przekładni pasowych klinowych. Wszystkie koła klinowe producent SIT produkuje jako wyważone co przedłuża żywotność łożysk i daje cichą pracę - zmniejszony hałas.
Pasowe koło klinowe do napędu składa się z wieńca, piasty oraz tarczy lub ramion łączących wieniec z piastą. Wieniec koła klinowego jest cylindrycznym na zewnątrz, na którym spoczywa pas klinowy lub pasy klinowe przekładni. Rowek znajdujący się w wieńcu koła, jest idealnie dopasowany do szerokości odpowiedniego rozmiaru pasa klinowego. Takie rozwiązanie zapewnia stabilną, bezpieczną pracę przekładni pasowej klinowej, bez możliwości spadnięcia pasa klinowego z rowka koła pasowego klinowego. Przeniesienie momentu obrotowego odbywa się za pomocą sił tarcia między stykającymi się elementami przekładni czyli pasa klinowego i koła paskowego klinowego.
Koła pasowe klinowe do napędu paska klinowego muszą posiadać w należytym stanie rowki klinowe pasowe dla przeniesienia odpowiednich obciążeń. Jeśli rowki kół pasowych paska klinowego są zużyte to należy wymienić je na nowe. W przeciwnym razie klinowe kółka będą nadmiernie zużywać paski klinowe.
Koła pasowe klinowe z wyważeniem na paski klinowe posiadają piasty do rozwiertu lub wykonane są z rozwiertami cylindrycznymi z wpustem lub stożkowymi pod Taper Lock. System montażu Taper Lock daje łatwość montażu i demontażu kół pasowych na wałach z wpustem.
Materiały kół pasowych:
materiał żeliwo GG25,
materiał stal- na specjalne zamówienie,
rozwierty cylindryczne i stożkowe,
rozwierty standardowe lub mocowanie na taperach,
mocowanie na pierścieniach rozprężno zaciskowych,
rowki pod pasy: Z, SPZ, XPZ, A, SPA, XPA, B, SPB, XPB, C, SPC, XPC,
koła pod pasy klinowe z aluminium - na specjalne zamówienie,
otwór wstępny
otwór z rozwiertem pod wymiar,
gniazdo w piaście koła pasowego klinowego pod Taper Lock,
koła pasowe klinowe niestandardowe - na indywidualne zapytanie klienta.
Wymiary kół klinówek a ich średnica zewnętrzna czy średnica osadcza czy ilość rowków dla pasków klinowych występuje zawsze w katalogu. Średnica zewnętrzna koła pasowego klinowego jest inna niż średnica podziałowa koła paskowego klinowego - czyli ta do obliczeń. Należy zwrócić na ten parametr w tabeli kół pasowych klinowych. Przy wyborze elementów przekładni pasowej należy szczególnie zwrócić uwagę na średnicę zewnętrzna koła klinowego a średnicę obliczeniową koła przy doborze przełożenia i rzeczywistych prędkości liniowych pasów. Z uwagi na konstrukcję i wielkość kółek materiały kół pasowych muszą być odpowiednie do parametrów. Ceny produktów tez są uzależnione od użytego materiału.
Koła pasowe na pasek 13 17 producent SIT do rozwiertu są odpowiednie tylko do pasków klinowych klasycznych typu: Z, A, B, C. Natomiast koła pasowe na pasek Spz, Spa, Spb, Spc są odpowiednie te koła klinówki na pasek klinowy 10, 13, 17, 22.
Koła pasowe paska klinowego producenta SIT posiadają odpowiednią konstrukcję, tak zwane rowki klinowe pogłębione, które są odpowiednie do pasów klinowych 13 i 17 jak i odpowiednio SPA XPA czy SPB XPB.
Koła pasowe klinowe pod paski klinowe producenta SIT a ich charakterystyka:
prostota i niskie koszty eksploatacji,
mała wrażliwość na dokładność wzajemnego ustawienia osi kół pasowych,
łagodzenie gwałtownych zmian obciążenia i tłumienie drgań,
bezpieczeństwo w przypadku chwilowego przeciążenia przekładni - pas klinowy może ślizgać się po rowku w kole pasowym klinowym,
w przypadku konieczności przeniesienia dużych mocy - możliwość zastosowania kół wielorowkowych o dużych średnicach,
koła pasowe klinowe z wyważeniem - rowkowe dla wąskich pasów klinowych nadają się jednocześnie dla pasów klasycznych o tej samej szerokości podziałowej,
przy użyciu koła pasowe typu Taper Lock (Taper Bush) występuje łatwość montażu i demontażu koła paskowego.
Reasumując, dzięki temu klinówki producenta SIT dostępne są w szerokim zakresie wielkości a rowki zapewniają bezpieczne i pewne przenoszenie mocy, koła pasowe na pasek klinowy, są używane w wielu aplikacjach pracujących w różnych warunkach. Koła klinówki z rowkami Z A B C to podstawowy napęd pasowy klinowy w maszynach i urządzeniach do przeniesienia napędu z wału na wał.
Konstrukcja koła pasowego
Różnorodne koła pasowe klinówki wyróżniają się jako indywidualna konstrukcja koła pasowego. Koła pasowe dostosowane muszą być do obciążenia w aplikacji w maszynie przemysłowej. Wieńce koła pasowego muszą być użyte odpowiednio do pasa np Opibelt i jego konstrukcji nośnej klinowej. Koła pasowe dostosowane muszą być pod rowki klinowe pasowe współpracujące z pasem klinowym np Optibelt. Dobrym rozwiązaniem konstrukcyjnym są koła pasowe typu Taper. Koła pasowe pod tuleje Tapera ułatwiają montaż i demontaż na wale. Tuleja stożkowa Taper Lock jest tania i prosta w użyciu. Pasy klinowe przekładni muszą być adekwatne do rowków wieńca koła - rozmiar koła pasowego. Powierzchnia koła pasowego w części roboczej zawsze jest obrobiona na gładko z uwzględnieniem odpowiedniej chropowatości dla zwiększenia przyczepności i przenoszenia obciążeń. Wybór kół pasowych względem ich konstrukcji to zasadnicza i podstawowa sprawa w konstruowaniu przekładni pasowej na paskach klinowych. Napęd pasowy klinowy dla bezpieczeństwa - powinny być koła pasowe zabudowane jak i pasy klinowe przekładni. W konstrukcji koła klinowego wyróżniamy wieniec pod pasy, tarczę lub szprychy oraz piastę z otworem do posadzenia na wale lub gniazdo pod Taper. Koło z gniazdem pod taper to zastosowane koła pasowe typu taper. Średnica koła pasowego musi być odpowiednia do przenoszonych obciążeń i typu pasa klinowego. Pozycje standardowe kół pasowych można odszukać w katalogu - wybór kół pasowych. Koła pasowe klinowe niestandardowe stosuje się tylko w uzasadnionych przypadkach. Generalnie koła klinowe niestandardowe są droższe od katalogowych i mają dłuższy termin realizacji.
https://www.youtube.com/watch?v=-nc-6Gxos3I
https://www.youtube.com/watch?v=QKzr23QvWYk
Koła pasowe klinowe do silników elektrycznych dla łatwego montażu i demontażu są wyposażone w tuleję stożkową typu Taper Lock. Średnice wewnętrzna - osadcze Taper Lock występują w rozmiarach metrycznych i calowych jako typoszereg. Średnice osadcze na wał - wewnętrzne tulei zbieżnej Taper występują w popularnych - często stosowanych w projektach czy konstrukcji maszyn. Koła do silników 400V aby mogły być sprzęgnięte z wałem silnika, muszą mieć specjalne wykonanie gniazda osadczego pod Taper Lock. Takie gniazdo osadcze koła paska klinowego do silnika jest stożkowe czyli zbieżne i zaciska taper pod wpływem siły śrub mocujących. Taper jest z nacięciem w poprzek ku środkowi, co umożliwia łatwe zaciskanie i klinowanie go w gnieździe samego koła czyli tak zwane samoosadzenie. Koła pasowe klinowe do silników elektrycznych mogą być wskazane po podaniu kW silnika elektrycznego, obrotów silnika elektrycznego, rozstawu osi wałów przekładni pasowej klinowej, średnicy kółka pasowego klinowego na silniku indukcyjnym, średnicy koła paska klinowego na wale napędzanym oraz dodatkowo należy podać średnice wału silnika indukcyjnego i średnice wału napędzanego. Dobrze jest też podać oczekiwane przełożenie przekładni pasowej klinowej oraz obroty wału napędzanego, czyli obroty n2. Silniki elektryczne też dostarczamy wg zapotrzebowania klienta.
Można również Koło pasowe klinowe do silników indukcyjnych posadowić na specjalnej tulei Ser Lock, która charakteryzuje się, że zaciskana jest bezpośrednio na gładkim wale silnika. Silnik indukcyjny w takim przypadku powinien posiadać wał gładki. Jest to specjalne wykonanie silnika elektrycznego pod koła klinowe pod paski klinowe z zaciskiem na gładkim wale. Takie silniki elektryczne w specjalnym wykonaniu również dostarczamy.
Koła pasowe klinowe do napędu zaciskane na gładkim wale jest uzasadnione przy częstych hamowaniach i nawrotach przekładni pasowej klinowej. Połączenie zaciskowe koła paskowego klinowego do silników jest bardziej wydajne do przenoszenia tak zwanych szpic momentów i nawrotów.
Koło pasowe paska klinowego powinno być wyważone. Takie wyważenie kół klinowych pasowych producent Sit stosuje jako standard. Ma to znaczący wpływ na przenoszenie się drgań z koła rowkowego klinowego na wał silnika prądowego czy wał maszyny napędzanej. Tym samym koła pasowe paska klinowego ale wyważone maja wpływ na jakość pracy i przenoszonego momentu obrotowego i obrotów z wału napędowego na wał napędzany a tym samym na korpus maszyny i podłoże czyli na środowisko a tym samym na ludzi.
W razie konieczności dopasowania kół pasowych na paski klinowe posiadamy programy obliczeniowe całych przekładni pasowych klinowych ze wskazaniem wszystkich elementów przekładni pasowej klinowej, gdzie użyte są koła pod pasy klinowe Continental. Koła pasowe spz spa spb spc producent SIT na paski klinowe spz spa spb spc są odpowiednie do markowych pasków klinowych Continenetal. Również zapraszamy na stronę poświęconą paskom klinowym Continenetal
Jak dobrać pasek klinowy do koła pasowego?
Dobór paska klinowego do koła rowkowego klinowego zazwyczaj odbywa się przy użyciu profesjonalnych programów liczących dobór przekładni pasowej. Należy przy takim doborze uwzględnić zainstalowaną moc, obroty, stopień przełożenia charakter i czas pracy. Jeśli chodzi tylko jak dobrać pasek klinowy do koła pasowego pod względem wielkościowym - mechanicznym warto wiedzieć że jeśli posiadamy koło pasowe o profilu np XPB to do takiego koła pasowego są odpowiednie paski klinowe o profilu: B, BX, XPB czy SPB. Warto tez uwzględnić przy doborze pasków klinowych prędkość liniową i kąt opasania pasa klinowego w kole pasowym klinowym. Również ważnym jest jaką siłę pas klinowy przenosi w cięgle czynnym. Tak dobór paska klinowego do koła pasowego posiada wiele aspektów - wartości danych technicznych.
Klinowe koła pasowe producenta SIT a zalety:
wyważone elementy obrotowe,
cicha praca,
materiał żeliwo - duży współczynnik tarcia,
mogą pracować jako sprzęgło bezpieczeństwa,
pewna transmisja mocy i Nm,
zwarta konstrukcja,
przenoszenie dużych mocy małymi gabarytami,
odporne na warunki środowiskowe,
tanie w stosowaniu,
towar magazynowy - łatwo dostępny,
odpowiednie pod pasy Gates czy Optibelt,
producent kół pasowych SIT gwarantem tych zalet,
różne rodzaje kół pasowych.
Posiadamy własny magazyn z kołami pasowymi klinowymi. Realizujemy koła paska klinowego z magazynu. Krótkie terminy realizacji.
Inne pasowe koła na przykład pod pasy zębate, pod pasy płaskie czy inne pasy napędowe również posiadamy w ofercie dla klienta. Paski klinowe wymagają kół z odpowiednimi rowkami. Pasy zębate wymagają kół z wieńcem zębatym o odpowiednim profilu, pasy płaskie wymagają kół płaskich o zarysie baryłkowym. Pozostałe koła pasowe i przyrządy pomiarowe
Dzięki współpracy z wieloma dostawcami - fabrykami - producentami jako firma Technical jesteśmy w stanie dostarczyć prawie każdy element przekładni pasowej w tym koła klinowe, pasy napędowe, czy też elementy napinające czy mocujące same koła na wałach maszyn czy też dostarczyć na specjalne zapytanie wg rysunku klienta!
Również dla kompletu możemy dostarczyć przyrząd pomiarowy do naprężenia przekładni pasowej klinowej. Odpowiednie naprężenie pasów klinowych to poprawna praca całej przekładni pasowej klinowej oraz mniejsze zużycie kół pasowych klinowych.
Czy używasz napędów pasowych gdzie występują koła pasowe producenta SIT?
Czy masz w swoich maszynach pasowe klinowe kółka na paski klinowe?
Jeśli tak, to kup teraz i wypróbuj markowe koła pasowe producenta europejskiego!
Czy znajdzie się zastosowanie kół pasowych u Ciebie w fabryce?
Producent Sit europejskim liderem w produkcji kół pasowych klinowych standardowych i specjalnych pod indywidualne potrzeby.
Kontrolowane procesy produkcyjne nad wytwarzaniem kół klinowych gwarancją jakości i poprawności transmisji mocy przez przekładnie pasową klinową!
Posiadamy wielu zadowolonych klientów z dostarczanych kół pasowych klinowych.
Dołącz do zadowolonego grona użytkowników.
Przekładnia pasowa klinowa na indywidualne potrzeby i zapytanie klienta!
MySQL: 0.0000 s, 0 zapytań, PHP: 0.0088 s, łącznie: 0.0088 s, dokument z "cache".