Przyrządy pomiarowe naprężenia pasa TEN SIT służą do pomiaru naprężenia pasów Pu i Gumowych oraz płaskich
MIERNIKI NAPRĘŻENIA PASA
.
Miernik naprężenia pasów "TEN-SIT" czy "TSM Piccola" służy do szybkiego i łatwego pomiaru naciągu dostępnych na rynku systemów pasowych napędowych to jest przekładni pasowych. Pomiar dokonuje się za pomocą pomiaru częstotliwości.
W pełni elektroniczna i mikroprocesorowa technologia przyrządu naprężenia pasa, zapewnia wysoką precyzję pomiaru. Wszystkie pasy klinowe, pasy zębate, pasy płaskie w zakresie pomiaru od 10Hz do 600Hz mogą być mierzone prze TEN SIT. Typ, kolor i materiał pasów nie będzie miał wpływu na wynik pomiaru ponieważ użyta do pomiaru naprężenia pasa jest zasada akustyczna (pas jako wibrująca struna)
Zasada ciągu wibracyjnego (drgań pasa na sekundę) jest wykorzystana do pomiaru przez mierniki naprężenia pasa TEN SIT czy TSM PIcola naciągu pasa płaskiego, pasa zębatego czy pasa klinowego. Wahania częstotliwości drgań a naciąg pasa mają stały współczynnik co się przekłada na drgania pasa napędowego. Im wyższa częstotliwość (Hz) pobudzonego pasa tym większe napięcie - naprężenie pasa z ębatego płaskiego czy klinowego.
Dla przekładni pasowych oferowanych możemy dostarczyć obliczenia programowe ze wskazaniem naprężenia drgającego - wibrującego pasa w Hz.
Uwaga dotycząca pomiaru naprężenia pasa !!!
Pomiary nie mogą być wykonywane na pracującym napędzie pasowym.
Przed rozpoczęciem pomiaru naprężenia pasa napędowego w przekładni pasowej należy się upewnić, że napęd jest wyłączony i zabezpieczony przed przypadkowym uruchomieniem.
Przykładowo na dwóch zdjęciach poniżej widać czujnik urządzenia pomiarowego, że jest przystawiony na odległość ok. 10 mm do pasa.
Czujnik miernika naprężenia pasa powinien znajdować się mniej więcej na środku pasa pomiędzy kołami, a samo urządzenie pomiarowe powinno być włączone.
Na jednym ze zdjęć widać urządzenie przystawione do pasa napędowego przed odczytem a na drugim zdjęciu widać klucz - pręt, którym uderzamy lekko w napięty już pas.
Można również uderzyć w pas palcem, podobnie jak w strunę gitarową. Na drugim foto urządzenie pomiarowe wskazuje z jaką częstotliwością drga pas.
Naprężenie pasa jest ściśle związane z jego drganiami. Tak należy naprężać pas aby odczyt drgań na mierniku naprężenia pasa był właściwy. Prawidłowy naciąg pasa napędowego w przekładni pasowej to jego dłuższa żywotność.
Mierniki naprężenia pasa TEN-SIT czy PICOLA działają podobnie.
Obliczanie siły naprężenia pasa napędowego w przekładni pasowej:
Obliczona częstotliwość drgań jest równoważna z zależnością:
Fv = 4 x m x L2 x f2
Fv - siła naciągu pasa (N)
m - waga pasa lub taśmy za metr bieżący (kg/m)
L - długość pasa lub taśmy drgającej (m)
f - częśtotliwośc drgań pasa czy taśmy (Hz)
Odpowiedni naciąg paska napędowego ma decydujący wpływ na trwałość użytkową napędu. Fakt dość często lekceważony.
SIT Line Laser - pozwala na ustawienie boczne, poziome i pionowe kół napędowych z dokładnością laserową. Bardzo ważna przesłanka pozwalająca uniknąć silnego zużycia paska w obszarze krawędzi. W przypadku wadliwie ustawionych kół napędowych paski napędowe pracują po tarczach obrzeżnikowych i w pewnych okolicznościach dochodzi do wznoszenia się paska, co może skutkować uszkodzeniem zębów paska. Siła z jaką pas najeżdża na tarcze boczne koła pasowego w normalnych warunkach powinna być minimalna. Precyzyjne ustawione koła pasowe są tu założeniem podstawowym.
Uwaga dotycząca pomiarów laserem równoległości zamontowania kół pasowych względem siebie !!!
Na jednym z kół pasowych przekładni pasowej przyczepiamy za pomocą magnesów - sworznie z nacięciami po obwodzie (patrz foto sworznie z nacięciami). Sam włączony laser przystawiamy do drugiego koła pasowego tej samej przekładni pasowej i kierujemy wiązkę światła szerokokątną jednopłaszczyznową na sworznie, na ich nacięcia. Jeżeli wiązka światła jednopłaszczyznowego laserowego pada na to samo nacięcie na różnych sworzniach umieszczonych po obwodzie koła pasowego a umieszczonych w różnych miejscach koła pasowego mierzonego, to można uznać, że jest zachowana osiowość w ustawieniu kół pasowych przekładni. Jeśli jest inaczej to należy poprawić zamontowanie kół pasowych względem siebie. Wszystko odbywa się przy założeniu poprawności wykonania kół pasowych.
Jednym z wiodących europejskich producentów kół pasowych jest firma SIT, której Technical Grzegorz Tęgos jest dystrybutorem z magazynem kół pasowych, sprzęgieł przemysłowych, mierników pasów, pasów zębatych gumowych, pasów klinowych oraz pasów poliuretanowych zębatych z metra i rękawa w Polsce z dostawami cotygodniowymi.
MySQL: 0.0000 s, 0 zapytań, PHP: 0.0084 s, łącznie: 0.0084 s, dokument z "cache".