Paski klinowe napędowe Continental to bardzo szeroka gama pasów klinowych do przeniesienia napędu w różnych standardowych jak i wymagających aplikacjach.
Paski klinowe to znany sposób przeniesienie napędu z wału na wał poprzez kiła pasowe klinowe. Koła pasowe klinowe i pasy klinowe tworzą przekładnie pasowa klinową. Przenoszenie napędu odbywa się poprzez tarcie koła pasowego o pasek klinowy, czyli o jego bok który klinuje się w rowku koła pasowego.
Jeśli jest potrzeba przeniesienia napędu o mniejszych kołach pasowych, wtedy sprawdzi się najlepiej pasek klinowy uzębiony
Paski klinowe - podstawowy program produkcyjny Continental, CONTI-V
I) Pasy klinowe w owijce pojedyncze
- Pasek klinowy CONTI-V FO standard wg normy DIN 2215 a są to profile pasów klinowych: 10/Z; 13/A; 17/B; 22/C; 25; 32/D i 40/E (praca od -55 do +70°C, pasy klinowe klasyczne w owijce, produkt półkowy)
- Pasek klinowy CONTI-V standard wg normy DIN 7753 a są to profile pasów klinowych: SPZ; SPA; SPB oraz SPC (praca od -55 do +70°C, produkt półkowy)
- Pasek klinowy CONTI-V ADVANCE wzmocniony wg normy DIN 7753 a są to profile pasów klinowych: SPZ; SPA; SPB oraz SPC ( ADVANCE jest to linia pasów klinowych wzmocnionych do przekładni pasowych o znacznym obciążeniu np kruszarki, młyny kulowe, rębaki itp, praca od -30 do +80°C, produkt w centrali, dobra dostępność powyżej 3000mm)
- Pasek klinowy CONTI-V POWER - bardzo mocny pas klinowy Continetal (minima odbiorcze - na specjalne zapytanie i zamówienie, praca od -30 do +80°C)
II) Pasy klinowe w owijce zespolone bandą(produkt z centrali)
- Pasy klinowe CONTI-V Multibelt HA; HB oraz HC; praca od -40 do +80°C
- Pasy klinowe CONTI-V Multibelt SPZ; SPA; SPB oraz SPC; praca od -40 do +80°C
III) Pasy klinowe uzębione
- Pas klinowy CONTI-V FO standard wg normy DIN 2215 a są to profile pasów ZX ; AX ; BX ; CX, praca od - 30 do +70°C ( profil BX - bardzo popularny - produkt półkowy, duża dostępność)
- Pas klinowy CONTI-V FO-BP standard wg normy DIN 7753 a są to profile pasów klinowych: XPZ ; XPA ; XPB ; XPC (całe czarne do długości 3000mm, dostępny z centrali)
- Pas klinowy CONTI-V FO PIONEER wzmocniony, - duża dostępność półkowa (lepsze cięgna, lepsza guma, ok 20% wydajniejsze od pasów CONTI-V ADVANCE(ten w owijce), a ok 40% większa wydajność od pasów klasycznych) wg normy DIN 7753 a są to profile pasów klinowych: XPZ ; XPA ; XPB ; XPC (niebieskie grzbiety, pełen zakres długości do 5000mm, od strony uzębionej dodatkowa powłoka z EPDM = praca od -40 do +120 °C, podobnie wytrzymałościowe do pasków klinowych GATES Quad Power 3)
- Pas klinowy CONTI-V FO PIONEER II (mocniejszy ok 10% od PIONIEER z tym, że są minima odbiorcze, stosują często OEM na pierwszy montaż, nowość aktalnie wdrażany)
IV) Pasy wariatorowe uzębione
- Pas wariatorowy CONTI-V VARISPEED ADVANCE temperatura pracy od -30 do + 90°C, profile standardowe 13/6; 17/6; 21/6; 22/8; 24/8; 26/8; 28/8; 30/10; 32/10; 37/10; 42/12; 47/12; 52/16; 55/16; 65/20; 70/18; 83/23
V) Pasy wielorowkowe - wieloklinowe
- Pas wielorowkowy CONTI-V MULTIRIB, temperatura pracy od -30 do +80 °C, standardowe profile PJ; PK; PL; PM
Jest to podstawowy program paska klinowego marki Continental. Oczywiście asortyment pasków klinowych CONTI-V jest o wiele większy. Powyższy przedstawiony program jest najczęściej rotującym i sprzedającym się asortymentem pasa klinowego w Polsce i Niemczech a zarazem łatwo i szybko dostępny.
Pasy klinowe Conti są w wykonaniu standardowym w owijce typu Z, A, B, C oraz pasy klasyczne uzębione XZ, XA, XB oraz XC. Następną grupą pasków klinowych marki Continental są pasy klinowe wąsko profilowe wysokiego obciążenia w owijce i uzębione. Pasy klinowe wąskoprofilowe w owijce są typu SPZ, SPA, SPB, SPC. Natomiast pasy wąskoprofilowe wysokiego obciążenia uzębione są to typy: XPZ, XPA, XPB, XPC.
Pasy klinowe i wieloklinowe CONTI
Continental produkuje nowoczesne paski klinowe z linii CONTI MULTIFLEX®. To rozwiązanie dla wymagających aplikacji, gdzie jest wymagana duża odporność i niezawodna praca nawet w najtrudniejszych warunkach. Paski klinowe Continental to solidne i zachwycające swoją jakością produkty.
Korzystając z pasków klinowych Continental wybierasz paski klinowe, które cechuje:
Pasy zębate gumowe Continental
- CONTI SYNCHROLINE® do aplikacji automatycznych drzwi przesuwnych,
- Falcon HTC® Falcon HTC® posiadają moc łańcucha w wykonane w jakości Goodyear Engineered Product,
- CONTI SYNCHROCOLOR® pasy zębate HTD Excellence, Prestige, Premium CONTI SYNCHROCOLOR® pasy zębate HTD Excellence, Prestige, Premium do stosowania w lakierniach,
- CONTI SYNCHROBELT® i CONTI SYNCHROFORCE® seria Extreme i Supreme CONTI SYNCHROBELT® i CONTI SYNCHROFORCE® seria Extreme i Supreme pasy zębate z gumy do aplikacji przenoszących większe momenty obrotowe,
- CONTI SYNCHROFORCE® CXP/CXA Pasy wzmocnione HTD i STD do aplikacji napędach ciężkich obciążeń,
- CONTI SYNCHROTWIN® pasy dwustronnie zębate; CONTI SYNCHROTWIN® pasy dwustronnie zębate do napędu wielowałkowego,
- CONTI SYNCHROBELT® pasy zębate HTD i STD; CONTI SYNCHROBELT® pasy zębate HTD i STD do aplikacji w napędach zębatych standardowych,
- CONTI SYNCHROBELT® pasy zębate standardowe; CONTI SYNCHROBELT® pasy zębate standardowe, gdzie napęd musi być przenoszony synchronicznie.
Uwagi ogólne: paski klinowe CONTI:
- Pasy klinowe wg wytrzymałości: klasyczne, wąskoprofilowe, ADVANCE (w owijce) do 40% droższe i mocniejsze, więcej kordu od dł. 3000mm a a zmiast włókna szklanego kord aramidowy i inny rodzaj gumy niż pasy klasyczne i wąskoprofilowe klinowe. Pionier (uzębione) do 20% mocniejsze niż ADVANCE w owijce. Owijka używana jest dla przedłużenia żywotności paska i koła pasowego. Pas bez owijki ma większe skłonności do grzania się. W stefie z woda owijka ma tendencje do puchnięcia,
- Pasy zębate z gumy: CXP - do dużych prędkości liniowych i obrotowych, kord z włókna szklanego ; CXA - do dużych obciążeń, kord aramidowy ; CXA Extrime,
- Pas zębaty poliuretanowy Synchrochain CTD do pracy po kołach PoliChain - zastępuje łańcuch,
- Pasy CXP Synchrocolor - bezsilikonowe do przemysłu samochodowego i lakierniczego.
Jeśli potrzebujesz odpowiedniego pasa napędowego czy pasa klinowego do swojego napędu, skontaktuj się z nami, a postaramy się, Ci pomóc :)
Paski klinowe CONTI to bardzo dobra niemiecka jakość!!!
Uwaga!!
Więcej informacji o Pasek Klinowy Continental na WWW