Sprzęgła przeciążeniowe z uwagi na swoją konstrukcję są ciernymi lub kształtowymi. Wszystkie sprzęgła przeciążeniowe mają nastawny moment obrotowy i mogą być synchroniczne. Oferujemy wysokiej jakości sprzęgła przeciążeniowe Piazzalunga, które pracują jak ogranicznik momentu obrotowego czyli jako klasyczne sprzęgła bezpieczeństwa. Sprzęgła bezpieczeństwa Piazzalunga posiadają wysoką odporność na zużycie i wyjątkową wytrzymałość.
Co to jest sprzęgło przeciążeniowe?
Sprzęgła przeciążeniowe Piazzalunga to element maszyny który chroni ją przed zniszczeniem. Sprzęgła przeciążeniowe powodują rozłączenie napędu i pracują jako bezpieczniki - mechaniczne rozłączenia napędu, co chroni maszynę czy urządzenie przed zniszczeniem. Występują w wersji synchronicznej tzn., że rozpoczynają zawsze od tej samej wartości kątowej swą pracę po rozłączeniu.
Czy już używasz jakościowe wysokowydajne sprzęgła przeciążeniowe Piazzalunga?
Sprzęgła przeciążeniowe Piazzalunga to europejski produkt!
Europejskie sprzęgła przeciążeniowe gwarancją jakości i poprawności pracy maszyn!
Czy chronisz swoje maszyny przed przeciążeniem?
Zamów i użyj sprzęgła przeciążeniowe z nastawnym momentem obrotowym.
Ochroń swoją maszynę przed przeciążeniem dla jej długiej żywotności.
Inni już nam zaufali.
Kup teraz i ochroń swoją maszynę
Inni już zamontowali i eksploatują.
Sprzęgło przeciążeniowe - ogranicznik momentu obrotowego - sprzęgła bezpieczeństwa a na co należy zwrócić uwagę:
Niektóre sprzęgła przeciążeniowe posiadają w swej konstrukcji element elastyczny dla kompensowania odchyłek. W swojej konstrukcji sprzęgła przeciążeniowe mogą mieć element cierny , kulki czy wałeczki jako elementy kształtowe. Przy użyciu elementów kształtowych istnieje możliwość dostarczenia sprzęgła przeciążeniowego synchronicznego.
Sprzęgło przeciążeniowe synchroniczne kształtowe, może być tak wykonane, że start załączenia sprzęgła i dalszego napędu będzie możliwy tylko w tym samym miejscu czyli raz na obrót co 360 st lub wg indywidualnych potrzeb co 30 st, 45 st, 60 st - do określenia w zamówieniu.
Sprzęgła przeciążeniowe to ogranicznik momentu obrotowego tzw sprzęgła bezpieczeństwa to elementy, które muszą być instalowane tam, gdzie potrzebna jest skuteczna ochrona urządzeń mechanicznych przed nadmiernym momentem obrotowym.
Zaleca się stosowanie ogranicznik momentu obrotowego w przypadku przeciążeń, przypadkowego obciążenia szczytowego i obrotów wstecznych, w celu zabezpieczenia silnika i podłączonych elementów przeniesienia mocy jak koła zębate, wariatory pasowe i cierne itp.
Sprzęgło przeciążeniowe czyli ogranicznik momentu obrotowego mechaniczny jest bardziej zalecany w konstrukcjach przeniesienia i transmisji napędu niż elektroniczne urządzenie zabezpieczające ze względu na krótszy czas reakcji, lepszą niezawodność, doskonałą elastyczność konfiguracji, łatwiejszy montaż i regulację, stosowanie przy dużych prędkościach obrotowych pracujących bez poślizgu w tzw twardym ustawieniu oraz w przypadku wystąpienia bezwładności lub dużych mas.
Systemy elektroniczne często wykazują błędne odczyty z dużym opóźnieniem, powodując w ten sposób błędy, opóźnioną reakcję oraz trudności w konfiguracji i zarządzaniu.
Wybór sprzęgła przeciążeniowego zależy od wymaganego momentu rozłączenia, który jest wyższy niż moment niezbędny do normalnej pracy maszyny i jest określany zgodnie ze specyfikacjami roboczymi.
Mechaniczny ogranicznik momentu obrotowego - sprzęgło przeciążeniowe czyli sprzęgło bezpieczeństwa gwarantuje bezpieczniejszą i pełną ochronę; poprawia poziom bezpieczeństwa maszyn; redukuje awarie i okresy bezproduktywne; i wreszcie, co nie mniej ważne, zapobiega awariom i związanym z nimi pracom konserwacyjnym.
Jesteśmy w stanie dostarczyć sprzęgło przeciążeniowe - ograniczniki momentu obrotowego ze stali nierdzewnej lub z okładzinami ciernymi odpowiednie również dla przemysłu spożywczego.
Sprzęgła przeciążeniowe mają możliwość łatwego wykonania nastawienia rozłączenia przy odpowiednim przeciążeniu określanym w Nm. Takie nastawy może wykonać fabryka lub użytkownik we własnym zakresie.
Wyróżniamy kilka typów sprzęgieł przeciążeniowych z uwagi na konstrukcje i zadanie:
Sprzęgło cierne przeciążeniowe - posiada zazwyczaj w swojej konstrukcji tarcze cierne pomiędzy które montowane jest koło pasowe lub koło zębate łańcuchowe. Sprzęgło przeciążeniowe cierne osadza się na wale maszyny i poprzez łańcuch czy pas zębaty czy inny pas napędowy realizowana jest transmisja mocy na drugi wał napędzany. W swojej konstrukcji sprzęgło przeciążeniowe cierne ma regulację siły docisku okładzin ciernych do tarczy koła łańcuchowego lub koła pasowego. Wysokość wywołania nacisku - nastawu, na tarcze sprzęgła ciernego przeciążeniowego powoduje się jego zadziałanie czyli rozłączenie.
Tak sprzęgła cierne przeciążeniowe pracują jako ogranicznik momentu obrotowego poprzez uślizg tarczy koła pasowego czy koła zębatego pomiędzy tarczami ślizgowymi. Po wielokrotnej pracy sprzęgła przeciążeniowego ciernego w naturalny sposób zużywają się okładziny cierne i należy okresowo dokonać nastaw przeciążenia sprzęgła ciernego przeciążeniowego. Do nastawu sprzęgła ciernego przeciążeniowego należy użyć dynamometru.
Jeśli jest potrzeba zastosowania innych konstrukcji sprzęgieł przeciążeniowych to zapraszamy na: Sprzęgło przeciążeniowe KTR
Sprzęgła przeciążeniowe synchroniczne realizujemy na indywidualne zapytanie z nastawionym fabrycznie momentem obrotowym rozłącznym.
Sprzęgło przeciążeniowe i jego zalety:
MySQL: 0.0000 s, 0 zapytań, PHP: 0.0090 s, łącznie: 0.0090 s, dokument z "cache".